برق

برق
مجموعه اطلاعات برقی 
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان برق و آدرس all-electric.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

10-سر بندی کلاف های موتور
11-نوار بندی کلاف های موتور
12-آزمایش موتور توسط وسایل اندازه گیری
13-سوار کردن موتور به طور موقت
14-آزمایش موتور به وسیله ی اتصال به برق
15-باز کردن مجدد موتور و کنترل عایق بندی و نوار پیچی آن
16-لاک زدن موتور
17-سوار کردن کامل موتور و آزمایش مجد د
قبل از ساختن قالب برای تهیه کلاف ها، مراحل زیر را باید انجام دهیم
1-طراحی نقشه ی مناسب برای سیم پیچی
2-محاسبه ی تعداد دور و قطر سیم
3-بررسی اینکه آیا سیم ها در داخل شیار استاتور جای می گیرد یا نه ؟
اگر بخواهیم یک موتور سوخته را دوباره سیم پیچی کنیم باید مشخصاتی را یاد داشت کنیم که در تجدید سیم پیچی ما را یاری دهد که عبارتند :
الف ) -یک فاز یا سه فاز بودن موتور
ب ) - تعداد سرهای خروجی موتور
پ ) - گام کلاف ها
ت ) - تعداد کلاف های موتور
ث ) - نوع سیم پیچی موتور ( یک طبقه یا چند طبقه )
ج ) - نوع اتصال موتور ( ستاره – مثلث – یک دور یا چند دور )
چ ) - تعداد کلاف های هر فاز
ح ) - اتصال کلاف های هر فاز ( سری یا موازی )
خ ) - تعداد سیم های موازی
موتورها معمولا در2 نوع : ( 24 شیار و 36 شیار پیچیده می شوند )
البته سیم پیچی آن ها به صورت های مختلف : یک طبقه ، دو طبقه ، دالاندر و ...پیچیده می شوند .
فرق بین موتورهای 24 شیار و 36 شیار
گام قطبی 36 شیار از 24 شیار بیشتر می باشد و تعداد شیار زیر هر قطب 36 شیار از 24 شیار بیشتر است ، زاویه ی الکتریکی بین دو شیار 36 شیار از 24 شیار کم تر است .
دلیل عایق کردن داخل شیارها
دلیل عایق کردن داخل شیارها این است که سیم های داخل شیار با بدنه موتور اتصال پیدا نکند، ممکن است در هنگام پیچیدن کلاف یا جا زدن سیم ها در داخل شیارها لا ک روی سیم زخمی شود. بنابراین باید حتما داخل شیارها راعایق کاری کرد وقبل ازاین کارباید با وسایلی شیارها را تمیزکنیم وقطعات وذرات مربوط به عایق های قبل یا لاک و... که احتمالا داخل شیارچسبیده است،ازبین ببریم.
انواع سیم پیچی آرمیچر
1-سیم پیچی حلقوی ( ساده - مرکب )
برای ماشین های با ولتاژکم وجریان زیاد (مرکب) و جریان متوسط (ساده) استفاده می شود،سیم پیچی حلقوی معمولا راستگرداجرامی شود.
2سیم پیچی موجی ( ساده - مرکب )
برای ماشینهای با ولتاژوجریان کم (ساده) و ولتاژ وجریان زیاد(مرکب)
3- سیم پیچی پای قورباغه ای

منبع : http://www.afshinghezeljeh-et.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 2 خرداد 1392برچسب:موتور الکتریکی,سیم پیچی,سیم بندی موتور, ] [ 16:24 ] [ مهران محسن پور راجعونی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ مطالب برقی خوش آمدید.من مهران محسن پور،مدير اين وبلاگ و دانشجوي رشته برق الكتروتكنيك از دانشكده فني مهندسي چمران رشت هستم. اميدوارم كه مطالب اين وبلاگ همون چيزي باشه كه شما به دنبال اون هستيد.لطفا نظراتتون رو ثبت كنيد چون نظرات شما براي من خيلي مهم هست.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 133
بازدید کل : 72521
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1





Online User تماس با ما تحلیل آمار سایت و وبلاگ